Čtvrté letošní číslo magazínu Český autoprůmysl hledá mimo jiné odpovědi na otázku, jestli nám v České republice a vlastně v celé Evropě „ujíždí nám vlak“. A pokud ano, zda děláme něco pro to, abychom ještě naskočili.
Daří se vyladit české podnikatelské prostředí tak, aby bylo atraktivní pro zahraniční investory a podněcovalo vznik nových aktivit? Jak na to šly firmy, kterým se dnes daří? Odpovědi nabízejí rozhovory a reportáže.
V prosincovém čísle se třeba dočtete, co říká Lukas Rosůlek, šéf českého Vitesca, o aktivitách společnosti Vitesco Technologies v ČR a plánech na další investice, nebo jestli vláda poslouchá doporučení Zdeňka Zajíčka jako prezidenta Hospodářské komory ČR a tedy zástupce podnikatelů.
Časopis také rozebírá, jak má fungovat mechanizmus uhlíkového vyrovnání na hranicích (CBAM), který stanoví dovozcům vybraných komodit určité povinnosti už od 1. ledna 2024, a proč Evropská komise zahájila v říjnu šetření dovozu bateriových elektrických vozidel z Číny a co to bude znamenat.
Další texty se věnují třeba hořické firmě Tiyo, která se rychle rozvíjí do oblasti vývojového elektro‑environmentálního testování komponentů a sestav pro nové pohony v oblasti elektromobility, nebo Hyundai Motor Czech, která oslavila patnácté výročí od spuštění výroby v Nošovicích.
Přináší rovněž informaci o tom, jak se změnila Ferona, co chystá JTEKT Czech Republic a jaký je názor viceprezidenta pro vývoj divize Bosch Powertrain Solutions pro ČR Alana Celiće na využití vodíku.
Připomíná letošní noviny Škodovky a popisuje úspěch svíček Brisk. A v tomto čísle lze najít i odpověď na otázku, proč chce Elon Musk stavět největší továrnu na elektromobily zrovna v Mexiku🇲🇽.
Celý časopis najdete zde:
https://autosap.cz/aktualita/prosincove-cislo-casopisu-cesky-autoprumysl-je-tady/
Libuše Bautzová
šéfredaktorka časopisu Český autoprůmysl |