Manažeři Porsche Česká republika bilancovali 17. ledna v pražském Alcronu uplynulý rok. Firma předala v uplynulém roce zákazníkům 34 975 nových vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA a dosáhla obratu 29,8 mld. Kč (+16,4 %).
Největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky se tak vrátil k meziročnímu růstu, který dosáhl 11,0 %, což koresponduje s vývojem celkového českého trhu. Ten v roce 2023 zaznamenal 221 422 registrací nových osobních a lehkých užitkových automobilů – o 15,3 % více než v roce 2022. Společnost Porsche Česká republika si tak s tržním podílem na trhu 15,8 % udržuje své vedoucí postavení mezi importéry.
„Rok 2023 byl pro nás z hlediska dodávek zákazníkům úspěšný a po covidových problémech jsme se vrátili k růstu. Dařilo se zejména značkám Audi a Volkswagen Užitkové vozy, ale úspěšní jsme byli i na poli aftersales, kde se nám podařilo plně vytížit kapacitu našich autorizovaných servisů,“ říká Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika.
„Tento růst však byl tažen zejména dodávkami vozidel objednanými v minulých letech. Zhruba od druhého kvartálu se poměr mezi poptávkou a nabídkou překlopil a v důsledku celkové ekonomické situace začala klesat poptávka jak u soukromých, tak i korporátních zákazníků. Velmi negativní vliv měla nejen vysoká inflace, ceny energií ale i vysoká úroková míra, a tedy drahé financování, což silně ochladilo poptávku u firemní klientely.“
Pro rok 2024 Porsche Česká republika očekává v souladu s prognózami analytiků stagnaci nebo mírný pokles celkového trhu nových osobních vozidel. „Přesto jsme opatrnými optimisty,“ říká Jan Hurt. „Věříme, že ve druhé polovině roku očekávaný pokles inflace, nižší úroková míra a tím dostupnější financování trh zase postupně nastartuje. Budeme nadále pokračovat i v naší elektrické ofenzivě a uváděním nových bezemisních modelů přispívat ke zlepšování životního prostředí a plnění našich klimatických závazků.“
Globální bilance jednotlivých značek
V globálním měřítku se koncernu Volkswagen podařilo v roce 2023 zvýšit počet dodaných vozů o 12 procent na 9 239 500 vozidel (+11,8 %). K růstu došlo u všech nejvýznamnějších značek a ve všech regionech. Hlavním tahounem byla Evropa (+19,7 %) následovaná Severní Amerikou (+17,9 procenta).
Značky SEAT/CUPRA s 519 200 vozy (+34,6 %), Audi s 1 895 200 dodanými vozidly (+17,4 %), Škoda Auto s 866 800 vozy (+18,5 %) a Volkswagen Užitkové vozy s 409 400 vozidly (+24,6 %) a skupina TRATON s 338 200 užitkovými vozidly a autobusy (+10,7 %) se se mohou pochlubit dvouciferným meziročním růstem. Značka Volkswagen osobní vozy k pozitivnímu výsledku přispěla 4 866 800 automobily (+6,7 %), značka Porsche předala 320 200 vozů (+3,3 %) a značky Bentley a Lamborghini dodaly 23 700 automobilů (-3,0 %). Celkový počet dodaných elektromobilů všech koncernových značek vzrostl o 34,7 % na 771 100. Jejich podíl na celkovém prodeji se tak zvýšil z 6,9 % v roce 2022 na 8,3 % v roce 2023.
U značky Volkswagen osobní vozy se oproti předchozímu roku situace s výpadky v dodavatelském řetězci výrazně zlepšila a na českém trhu bylo registrováno celkem 18 938 nových osobních vozů Volkswagen, což představuje meziroční růst o 18,21 %. I v loňském roce pokračoval trend růstu prodejů elektromobilů ID., s celkovým výsledkem 606 registrovaných vozů. Celkově nejúspěšnější byl téměř s dvojnásobným růstem registrací tradičně Golf a Golf Variant (5461 vozů), následovaný modely Tiguan (2508), Touran (1875), Passat (954), Taigo (783), T-Cross (682), Polo (661) a T-Roc (636 vozů).
Značka Audi pokračuje v dynamickém vývoji a loni dosáhla dalšího dvouciferného růstu. V roce 2023 bylo v České republice registrováno celkem 4060 nových vozů Audi, což představuje meziroční zvýšení o 18,4 %. Nejprodávanějším modelem bylo loni modernizované Audi Q8 s 832 registrovanými novými vozy. Velkému zájmu českých zákazníků se těšily také sportovní modely RS s celkem 345 předanými vozy.
Značka CUPRA patří i nadále mezi nejrychleji rostoucí značky v Evropě a pokračuje v překonávání prodejních rekordů. Díky normalizaci situace v dodavatelských řetězcích dosáhla loni dvouciferného růstu na globálním trhu také značka SEAT. Na českém trhu zaznamenaly obě značky loni dohromady 4603 registrací nových vozů, a tímto výsledkem uzavřely žebříček Top 10 nejprodávanějších značek. Podíl značky CUPRA na celkových prodejích značek SEAT a CUPRA se loni stabilizoval na 35 %. Značka CUPRA dokázala i v loňském roce realizovat řadu úspěšných fleetových obchodů. Španělský výrobce pokračuje v rozšiřování obchodní a servisní sítě značky CUPRA v České republice.
Značka Volkswagen Užitkové vozy se i nadále těší velkému zájmu českých zákazníků. V loňském roce byla jedničkou na českém trhu s lehkými užitkovými vozidly v kategoriích N1+N2/M1+M2 s 6275 registracemi. Bestsellery ve svých segmentech se staly modely Caddy a řada T, skvěle si však vedl také Amarok, který obsadil ve svém segmentu třetí místo, přestože byl na trh uveden až v polovině loňského roku. Po zahájení prodeje prvního elektromobilu značky, modelu ID. Buzz, na začátku roku 2023, oslavila v červnu světovou premiéru prodloužená verze ID. Buzz LWB, která se záhy představila také evropskému publiku na ikonickém VW Bus Festivalu v Hannoveru. V červenci oslavila značka výrobu 200 000. kempovacího vozu California. Ve druhé polovině loňského roku obdržel nový Amarok prestižní ocenění „International Pick-up Award“ pro roky 2024 a 2025.
Značka MOON působí na českém trhu jako poskytovatel komplexního řešení nabíjecí infrastruktury od roku 2019 a zastřešuje služby související s dodáním nabíjecích stanic. Tyto služby zahrnují nejen dodávky samotného zařízení, ale také posouzení místa pro instalaci, vlastní montáž a v neposlední řadě i zprostředkování dodávek elektřiny z obnovitelných zdrojů energie. MOON spolupracuje s několika pečlivě vybranými instalačními partnery a dodavateli z oblasti elektroenergetiky.
V loňském roce bylo portfolio produktů rozšířeno o první obousměrnou nástěnnou nabíječku na trhu, která umožní nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW – šlo o první obousměrný DC Wallbox (50 kW) na trhu. Další novinkou se stala vysokovýkonná nabíjecí stanice pro stejnosměrné nabíjení výkonem až 400 kW. A domácí fotovoltaické systémy skvěle doplnil modulární akumulátorový systém pro ukládání elektrické energie k pozdějšímu využití.
Bazar DWA ohlásil 5procentní růst
Značkový program prodeje prověřených ojetých vozů Das WeltAuto prodal v loňském roce
16 038 vozidel, což znamená meziroční nárůst o 5,5 %. Průběžně rozšiřovaná síť Das WeltAuto se loni rozrostla na 52 partnerů a pokračuje ve zvyšování kvalifikace personálu. K vysoké loajalitě zákazníků přispívá široká nabídka zákaznických služeb včetně výhodného financování od společnosti Volkswagen Financial Services a dalších benefitů. Úspěšný rok má za sebou také sesterský program prodeje prémiových ojetých vozů Audi Approved Plus s 316 prodanými vozy.
Společnost Porsche Česká republika úspěšně pokračuje v posilování svých servisních služeb, které jsou významným faktorem pro zajišťování vysoké úrovně spokojenosti a loajality zákazníků. Svědčí o tom pozitivní obchodní výsledky divize After Sales v roce 2023, kdy celkový obrat dosáhl více než 2,7 mld. Kč a oproti předchozímu roku vzrostl o 10,2 %. Atraktivitu poprodejních služeb autorizovaných partnerů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA zvyšují mimo jiné sezonní servisní akce, věrnostní karta MyCard, servisní balíčky a servisní nabídky pro starší vozy.
Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2024 se 165 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 62 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 103 smluvních partnerů. Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy, CUPRA a Das WeltAuto jsou tak zastoupeny na 108 místech naší země.
Volkswagen v uplynulém roce zvýšil počty dodaných vozů
Oproti předchozímu roku se situace s výpadky dodavatelském řetězci výrazně zlepšila a na českém trhu bylo registrováno celkem 18 938 nových osobních vozů Volkswagen, což představuje meziroční růst o 18,21 %. I v loňském roce pokračoval trend růstu prodejů elektromobilů ID., s celkovým výsledkem 607 registrovaných vozů. Celkově nejúspěšnější byl téměř s dvojnásobným růstem registrací tradičně Golf a Golf Variant (5461 vozů), následovaný modely Tiguan (2508), Touran (1875), Passat (954), Taigo (783), T-Cross (682), Polo (661) a
T-Roc (636 vozů).
„V loňském roce jsme pokračovali v nastoupeném trendu modernizace naší produktové řady a rozšiřování nabídky v oblasti elektromobility,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Do rodiny ID. jsme přivítali elektrickou limuzínu ID.7 a modernizace inspirované požadavky zákazníků se dočkal první elektrický Volkswagen na platformě MEB, hatchback ID.3. Modernizací, která zahrnovala nový koncept ovládání a nový systém pohonu s výrazným nárůstem výkonu prošly rovněž elektrické SUV modely ID.4 a ID.5. U modelů se spalovacími motory jsme představili inovované nejmenší a největší SUV z našeho portfolia, Touareg a T-Cross. Jubilejní 20. narozeniny oslavil zejména rodinami oblíbený model Touran a milovníkům rychlých hot hatchů jsme nabídli exkluzivní limitovanou edici Polo 25 Years Edition a Golf R 20 Years. V závěru loňského roku jsme české veřejnosti poskytli exkluzivní výhled do budoucnosti v podobě premiéry koncepčního vozu ID. GTI Concept na veletrhu e-Salon 2023 v pražských Letňanech.“
Volkswagen počítá s dynamickým vývojem poptávky i v letošním roce díky novým generacím významných bestsellerů Passat a Tiguan. Dalším highlightem letošního roku bude představení nové evoluční verze osmé generace modelu Golf – 50 let po premiéře prvního Golfu. Modernizovaný Golf přesvědčí zdokonaleným designem, novými asistenčními systémy a pohony a novými generacemi informačních a zábavních systémů i softwaru. V letošním roce také představíme ID.7 Tourer, ještě prostornější a praktičtější verzi vrcholného elektrického modelu ID.7.
Audi: Značka se čtyřmi kruhy pokračuje v jízdě na úspěšné vlně
Rok 2023 plynule navázal na dynamický vývoj prodeje značky Audi na českém trhu z předchozího roku. Celkem 4060 registrovaných nových vozů s logem čtyř kruhů znamená meziroční nárůst o 18,4 %. Nejprodávanějším modelem bylo Audi Q8 s 832 vozy následované modely Q7 (646 vozů), Q3 (608 vozů), A6 (543 vozů), A3 (382 vozů) a Q5 (361 vozů). Výrazného nárůstu dosáhl také počet předaných sportovních modelů RS, jichž bylo loni dohromady 345 oproti 194 vozům v předchozím roce.
„Značka se čtyřmi kruhy pokračuje v jízdě na úspěšné vlně,“ zhodnotil uplynulý rok Marcel Archleb, ředitel divize Audi. „V loňském roce se nám podařilo udržet růstové tempo z předchozího roku a díky přízni zákazníků jsme v České republice překonali metu 4000 dodaných vozů Audi. Rok 2023 byl ve znamení modernizace našich stěžejních modelových řad Audi Q8, Audi A6 a Audi A7. V rámci nabídky společnosti Audi Sport, která loni oslavila 40 let své existence, jsme potěšili fanoušky sportovních vozů optimalizovanými modely Audi RS 6 a RS 7 performance. Tím naše produktová ofenziva zdaleka nekončí. Již v prvním čtvrtletí letošního roku nás po loňském uvedení elektricky poháněného modelu Audi Q8 e-tron a modernizaci modelu Audi Q4 e-tron čeká další významné posílení našeho portfolia v oblasti elektromobility v podobě modelu Audi Q6 e-tron, který bude prvním modelem Audi na nové platformě PPE a brzy ji uvidíme i v dalších modelech.“
Značka Audi v roce 2023 pokračovala také v úspěšné spolupráci se svými dlouholetými partnery v čele s českým „Home of quattro“ ve Špindlerově Mlýně a hotelem Savoy Špindlerův Mlýn. Dále rozvíjela partnerství s Mezinárodním hudebním festivalem v Českém Krumlově, ambasadorem Tomášem Satoranským a nadací Dagmar a Václava Havlových VIZE 97. Audi je také oficiálním partnerem Svazu lyžařů České republiky (SLČR) a podporuje elitní členy české lyžařské reprezentace. Dlouhodobé spojení značky Audi se světem lyžování potvrdil na začátku října 2023 český a světový rekord rychlostního lyžaře Radima Palána na střeše sportovního modelu Audi RS 6 Avant řízeného závodním jezdcem Filipem Salaquardou. Jako nejvyšší rychlost lyžaře na střeše automobilu je nyní v České knize rekordů zapsán údaj 208,22 km/h, který je současně také světovým rychlostním rekordem lyžaře na střeše sériově vyráběného automobilu.
SEAT/CUPRA: Nejlepší produktová nabídka v historii
V uplynulém roce postupně odeznívaly problémy s nedostatkem polovodičových dílů v dodavatelských řetězcích. Obě značky společnosti SEAT S.A. tak mohou ve stále větší míře profitovat z nejlepší produktové nabídky v historii. SEAT kromě modernizovaných modelů Ibiza, Arona a Ateca nabízí také inovativní plug-in hybridní pohony pro modely Leon 5D, Leon Sportstourer a Tarraco. Produktová řada značky CUPRA se během uplynulých několika let rozrostla na pět modelů: Ateca, Leon, Leon Sportstourer, Formentor a elektrický Born. Bestsellery značky SEAT v roce 2023 v České republice byly modely Arona, Ateca a Leon, zatímco z portfolia značky CUPRA byly nejžádanější modely Formentor, Leon a Born.
„Po stabilizaci našeho postavení v loňském roce nás v roce 2024 čeká další dynamické rozšiřování nabídky především u značky CUPRA a modernizace významných modelů ze současného portfolia značek SEAT i CUPRA,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT/CUPRA, o výhledu do nadcházejících měsíců. „CUPRA letos uvede na trh sportovní SUV Tavascan, svůj druhý elektromobil, který jsme české veřejnosti prezentovali již na podzimním e-Salonu v Letňanech, a představí elektrifikované SUV Terramar poháněné spalovacími motory nebo plug-in hybridními systémy s elektrickým dojezdem kolem 100 km. Zákazníci se mohou těšit také na modernizované modely Formentor, Leon a Born a rozšíření nabídky o řadu nových variant. Se značkou SEAT slavíme hned zkraje letošního roku 40. výročí modelu Ibiza a připravujeme uvedení modernizovaného modelu Leon v obou karosářských verzích.“
Značka CUPRA pracuje na dalším rozšiřování své prodejní a servisní sítě. V roce 2023 otevřeli zcela nově koncipovaný showroom CUPRA Garage autorizovaní prodejci Horejsek, Barth a Havex v Litoměřicích, Pardubicích a Nové Pace. Obchodní vedení importéra vozů SEAT a CUPRA věnuje velkou pozornost také fleetovým obchodům. Mezi velké úspěchy v této oblasti v loňském roce patří například předání flotily 34 elektromobilů CUPRA Born Skupině ČEZ. Další vozy odebraly mimo jiné společnosti SIXT, Schenker, Pražská plynárenská, ZZS Plzeň a Zlín, Hertz a Europcar. CUPRA loni pokračovala v podpoře padelu a jako hlavní partner České padelové federace podpořila na přelomu května a června v centru Prahy mezinárodní sportovní akci PADEL4ALL, na níž veřejnosti představila speciální edici Formentor Tribe Edition.
Volkswagen Užitkové vozy: Jednička na českém trhu v segmentech N1+N2/M1+M2
„Postupné zklidnění situace v našich dodavatelských řetězcích nám umožnilo v průběhu roku 2023 navyšovat výrobu a uspokojovat dosud nevyřízené objednávky od našich zákazníků,“ říká Mirka Cimrová, ředitelka divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Díky tomu jsme uzavřeli rok 2023 s meziročním nárůstem registrací o 93,7 % na 6275 nových vozů jako neohrožená jednička českého trhu v segmentech N1+N2/M1+M2.“ Tržní podíl značky Volkswagen Užitkové vozy tak vzrostl z 12,0 % v roce 2022 na loňských 18,8 %.
Bestsellerem značky Volkswagen Užitkové vozy byly modely řady T a Caddy, které byly nejprodávanější rovněž v rámci svých segmentů. Z 2670 vozů řady T (meziroční nárůst o 55,0 %; tržní podíl ve svém segmentu 26,2 %) připadalo 712 vozů na Multivan a 1824 vozů na Transporter. V těsném závěsu následoval Caddy s 2243 vozy, meziročním nárůstem o 123,9 % a podílem na trhu ve svém segmentu 24,6 %. Výrazně lepší výsledek oproti předchozímu roku vykázal také Crafter s 1145 vozy (+122,3 %, tržní podíl ve svém segmentu 9,5 %). Skvělý start má za sebou nová generace pick-upu Amarok, která byla v roce 2023 třetím nejprodávanějším modelem ve své kategorii s 217 vozy a tržním podílem 11,3 %. Průkopnický elektromobil ID. Buzz zaznamenal loni 134 registrací.
Podle Mirky Cimrové bude Volkswagen Užitkové vozy pokračovat v nastoupené produktové ofenzivě i v roce 2024: „Ve druhé polovině loňského roku jsme představili studii California CONCEPT jako předobraz nové generace našeho legendárního kempovacího modelu. V závěru roku 2023 jsme také poodhalili modernizovaný Crafter a novou generaci Transporteru. Naši zákazníci se tedy mají na co těšit i v letošním roce.“ Značka Volkswagen Užitkové vozy také pokračuje ve stabilním a dlouhodobém partnerství se Svazem lyžařů ČR, v němž podporuje české běžecké lyžování.
Das WeltAuto: Systematické rozšiřování a zkvalitňování sítě
Značkový program prodeje prověřených ojetých vozů Das WeltAuto v roce 2023 rozšiřoval síť smluvních partnerů a zaměřil se na další zvyšování kvalifikace personálu. Síť Das WeltAuto se v loňském roce rozrostla na 52 partnerů. Novými pobočkami jsou Auto Dolanský Lípa u Zlína a PV Auto Prostějov. „V loňském roce se v síti Das WeltAuto prodal téměř shodný počet ojetých vozů jako v roce 2022. Celkový počet vozidel byl 16 038. Současně se však významně zvýšila průměrná cena ojetého vozu u našich prodejců na 560 091 Kč díky velkému zájmu českých zákazníků o mladé ojetiny do tří let stáří s nízkým počtem ujetých kilometrů,“ zhodnotil rok 2023 vedoucí divize Das WeltAuto Martin Kadečka.
Prodejci Das WeltAuto nabízejí od loňského roku svým věrným zákazníkům doplňkové služby jako MyCard a financování Chytře od společnosti Volkswagen Financial Services. Kvalitu sítě pozvedly nové programy školení prodejců nejen v aktuálních tématech elektromobilita a konektivita, ale i tradičním školení výkupu vozidel, rozšířeného o informace k výkupu elektrických vozů.
„Letos bychom rádi udrželi prodeje na dosavadní úrovni a pokračovali v rozšiřování nabídky mladých ojetých vozů se zaměřením na aktivní práci se skladovými vozy. Pokračujeme také v dalším zlepšování kvality prodeje a připravujeme naši prodejní síť na probíhající změny zákaznického chování – se zaměřením na on-line komunikaci a akviziční činnost v oblasti zánovních vozidel. Ve stále větší míře se věnujeme také elektromobilům a nabíjecí infrastruktuře. Naším cílem je také poskytovat všem zákazníkům jistotu v podobě certifikátu stavu akumulátorové baterie při koupi zánovního elektrického vozu skupiny značek zastupovaných společností Porsche Česká republika,“ dodává Martin Kadečka.
V sesterském programu prodeje prémiových ojetých vozů Audi Approved Plus si zákazníci této značky u participujících partnerů pořídili 316 ojetých vozů Audi s certifikací AAP. „Kromě pozitivního růstu zájmu o vozy zakoupené přímo od společnosti AUDI AG jsme také potěšeni zvýšením počtu našich partnerů. Novými partnery se stala dealerství Autocentrum Barth a Autocentrum Klokočka v Praze,“ hodnotí vývoj v loňském roce Martin Kadečka.
After Sales: Objemy servisních služeb pokračují v růstu
Divize After Sales pokračovala i v roce 2023 v úspěšných obchodních výsledcích. „Náš celkový obrat překročil hranici 2,7 miliardy korun, a meziročně se tak zvýšil o 10,2 %. K tomuto pozitivnímu vývoji přispěl nárůst počtu servisovaných vozů o 3,4 % na téměř 137 000 a průchodů servisem o 1,5 % na bezmála 334 tisíc,“ shrnuje nejdůležitější ukazatele uplynulého roku vedoucí divize Jan Špinar, a dodává: „Stejně jako v minulých letech uděláme maximum pro to, abychom udrželi vysoký zájem našich zákazníků o profesionální servisní služby naší autorizované sítě. Atraktivitu našich poprodejních služeb zvyšujeme nejen průběžnými školeními našich zaměstnanců, ale také oblíbenými sezonními servisními akcemi, slevovou věrnostní kartou MyCard a rozšířeným programem výhodných servisních nabídek pro vozy starší 5 let.“
Mezi priority společnosti Porsche Česká republika patří již mnoho let podpora odborného vzdělávání. I proto pokračoval úspěšný projekt Best Employer. V jeho rámci probíhá spolupráce se 17 školami s výukou automobilových oborů a s přibližně 35 autorizovanými servisy značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA. Studenti jsou motivováni programem QHERO, do něhož je aktuálně registrováno 635 pedagogů a 2500 učňů, kteří za své studijní a pracovní výsledky ve škole a na praxi v servisech sbírají body, za které loni získali 1600 odměn.
Dalším pilířem podpory výuky automobilových oborů je dlouhodobé partnerství se soutěží Autoopravář Junior. Největší importér jako jeden z hlavních partnerů této soutěže loni poskytl mimo jiné prostory své moderní Tréninkové akademie pro pražské finále a část celorepublikového finále, které se loni konalo společně pro ČR i SR. V Tréninkové akademii se loni také poprvé konaly Profesní dny. Sedmidenní akce se zúčastnilo celkem 353 žáků ze 13 odborných učilišť a 35 pracovníků čtrnácti servisních partnerů. Cílem Profesních dnů bylo ukázat zábavnou formou práci v autorizovaném servisu a vyvolat v účastnících zájem o zaměstnání v příslušných servisech.
CSR: Porsche Česká republika systematicky a dlouhodobě podporuje dobročinné projekty i české odborné školství
V Porsche Česká republika hraje významnou roli také oblast společenské odpovědnosti (CSR). I v roce 2023 tak pokračovala dlouhodobá a systematická podpora projektů, jejichž cílem je přispívat k udržitelnému rozvoji a ke zlepšování životního prostředí i zkvalitňování života obyvatel v České republice. Zaměstnanci loni například pomohli mladému fotbalistovi Kájovi Tichému, jemuž obrátily život vzhůru nohama trvalé následky těžké dopravní nehody. Svými sportovními výkony se zapojili do výzvy #Jointhemovement a celkový výtěžek 53 000 Kč předali rodině Tichých prostřednictvím nadačního fondu Znesnáze21, aby mohla pro Káju pořídit polohovací vozíček pro snadný odpočinek. V průběhu roku 2023 se konaly také dobrovolnické dny zaměřené na charitu – od materiální sbírky pro Domov sv. Máří Magdaleny přes sázení stromků a prořezávání lesních ploch v péči Vojenských lesů a statků až po údržbu zahrady a pořádání akce Halloween pro děti pro SOS dětské vesničky.
Zdroj: TK Porsche ČR, Foto a Video z akce: Luděk Kortus, Alcron