Plán Toyoty na rok 2024
Spread the love

Šéf  Toyoty a Lexusu Martin Peleška pozval novinářskou obec na snídani spojenou se shrnutím roku 2023 a představením plánů na rok 2024 za obě značky. Dovozce si letos brousí zuby na třetí místo mezi importéry.

Značka Toyota si nemůže loňský rok vynachválit, registrovala rekordních 21 738 vozidel na českém trhu a v pelotonu importérů stíhá třetí Volkswagen.

„Tržní podíl na úrovni 8,1 procenta je náš historický rekord. Zmizela propast mezi námi a velkou trojkou tuzemského trhu. Od roku 2015, kdy jsme byli v pořádí až sedmnáctí, je obrovský posun. V celkem pěti sergmentech trhu jsme s našimi modely na špičce prodejů. To platí také o užitkových vozech. V privátních prodejích bychom dokonce byli na třetím místě před čtvrtou Dacií,“ řekl Peleška s tím, že posun je u Toyoty a Lexusu znát také v fleetovém pelotonu.

Toyota Central Europe i díky Česku loni posunula na špičku prodejního žebříčku všech evropských divizí Toyoty. Konkurovat zdálky jí můžou jen Velká Británie s Francií.

Rostly i servisní zakázky

Dařilo se i v počtech servisních zakázek, které loni vystoupaly o 17 % na 115 000. Ze 14 českých partnerů jich deset prodalo více než tisícovku nových aut.

„Toyotě hrála do karet vysoká dostupnost aut z výroby, ale neplatí to o všech modelech. Chyběla nám například RAVka ve čtvyřkolce,“ upřesnil Peleška.

Cíl Toyoty pro rok 2024 – registrace 22 000 aut

ROK 2023

Pořadí  Značka                       Registrace                           Podíl                    Změna vs. 2022

1            ŠKODA                                77 490                                35,0 %                    23 %
2           HYUNDAI                           20 068                                 9,1 %                      8 %
3           VOLKSWAGEN                 18 938                                  8,6 %                      18 %
4           TOYOTA                          17 435                                7,9 %                    42 %

LEXUS – cíl 2000 aut

Sklizeň měla loni i značkas Lexus s 1432 registrovanými vozidly, což znamenalo více než 30% meziroční nárůst. Lexus měl loni šest českých dealerů. Letošním cílem Lexusu je prodej dvou tisícovek vozidel.

Řada partnerů Toyoty i Lexusu v příštím roce plánuje implementaci nového retailového konceptu, v síti se mají objevit i nové prodejny.

IMPLEMENTACE NOVÉHO RETAIL KONCEPTU    2023

Louwman Ústí nad Labem, Autobond Ostrava-Hrabová, Olfin Car Hradec Králové, Louwman Praha, C&K LCV Brno, Vídeňská, Dolák Příbram

PLÁNOVANÝ ROZVOJ SÍTĚ 2024

Autostyl Trutnov, Dolák Plzeň, T-Motor Zlín, Tsusho Průhonice, Autobond Ostrava -Svinov 2x, Auto Eder Karlovy Vary, Emil Frey Praha, Pekařská (servis), Domanský Zdiby, Emil Frey Praha 9 (3S + Servis), Dolák České Budějovice

Zdroj: Bilanční TK Toyota, Erich Handl

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *