Salonek pražského resortu Vista v Košířích patřil 30. ledna BMW. Značka novinářům prezentovala prodejní výsledky českého importu za rok 2023, kdy se s 6436 registrovanými kusy (společně se značkou MINI) umístila osmá v pelotonu importérů. Nechyběly plány na rok 2024.
Nejprve s hrdostí informoval přítomné generální ředitel BMW Czech Republic Maciej Galant o celkové situace značky, rekordních prodejích a úspěších, které loni dosáhla.
Následoval vedoucí prodeje BMW & MINI Milan Koza, který detailně hovořil o obchodních výsledcích značek BMW a MINI.
Loňský prodej 6037 osobních vozů BMW byl nejlepšími výsledkem za posledních šest let, když meziročně došlo ke zvýšení o 30,56 %. Nejprodávanějšími modelem bylo i loni SUV X5, před SUV X1 a řadou 3.
U BMW se daří nízkoemisním vozidlům
Významné jsou podle manažerů importu také úspěchy značky BMW v posilování prodejů nízkoemisních verzí, ať čistých BEV, nebo Plug-in hybridů, kdy např. loni v prosinci bylo každé desáté u nás prodané BMW bylo plně elektrifikované a dalších 15 % prodejů patřilo modelům s vnějším dobíjením.
Pro letošní rok připravila značka několik automobilových novinek, z nich největší budou nové X2 a kombi řady 5.
MINI přispělo 399 kusy
Nejvyšší prodeje za posledních pět let zaznamenala počtem 399 kusů také značka MINI, která připravila na letošek velkou třídveřovou novinku.
Motocykly rekordně úspěšné
Vedoucí prodeje BMW Motorrad, Petr Krajča se mohl pochlubit nejen loňským rekordním prodejem 1154 motocyklů, ale také pátou příčkou v žebříčku nejúspěšnějších značek a devíti novinkami, které letos obohatí nabídku. Motocykly BMW letos dostanou řadou nových zlepšení, jakými jsou např. světlomety LED Matrix Pro, nebo novou konstrukcí dynamického nastavení podvozku umocněnou zlepšenou odezvou od předního kola. Nový je také informačním systémem BMW Teleservices, který automaticky upozorní na blížící se potřebu servisu a sleduje údaje o stavu stroje, paliva a servisních požadavcích, včetně stavu nabití akumulátoru.
BMW osmou nejprodávanější značkou v ČR
Na závěr představil šéf komunikace David Haidinger další zajímavosti o BMW, značce, která počtem cca 155 tisíc registrovaných vozů je u nás už desátou nejpočetněji zastoupenou, nebo že nejoblíbenější barvy vozů BMW jsou černá a bílá. Současně uvedl, že 85 % vozů BMW bylo u nás prodáno s pohonem xDrive, tedy 4×4, a že nejprodávanější čistě elektricky poháněné BMW je model i4, který také je neprodávanějším elektromobilem mezi prémiovými vozy.
Značka BMW měla loni v České republice velmi dobré výsledky, stala osmou nejprodávanější mezi osobními automobily, před celou plejádou mainstreamových výrobců (předloni byla desátá) a jak se zdá, dobře našlápnuto má rovněž pro letošní rok.
Karel Beránek, Košíře