Audi startuje v maďarském Győru produkci elektromotorů pro vozidla na základě platformy PPE (Premium Platform Electric). Nově vyvinuté elektromotory naleznou uplatnění nejprve v modelové řadě Audi Q6 e-tron.
S tímto modelem zkonstruovaným na základě platformy PPE začne na konci letošního roku výroba prvního zcela elektrického modelu Audi v hlavním výrobním závodě značky se čtyřmi kruhy v Ingolstadtu.
Společnost Audi za tím účelem vybudovala v Ingolstadtu mimo jiné vlastní montáž akumulátorů. Audi Hungaria vyrábí v maďarském Győru ve zcela nově zařízených výrobních prostorách na ploše 15 000 metrů čtverečních statory a komponenty pro převodovky a také v nich montuje nápravy pro vozidla na základě platformy PPE. V Győru probíhá rovněž produktové testování.
„Győr je předurčen k výrobě mimořádně kompaktních a hospodárných elektromotorů pro PPE,“ říká Gernot Döllner, předseda představenstva značky Audi. „Tento výrobní závod s vysoce kvalifikovaným týmem vyrobil od roku 2018 již více než 400 000 elektrických pohonů – a získal tak nedocenitelné zkušenosti.“ Kromě elektromotorů pro vozidla na platformě PPE, které pohánějí modelovou řadu Audi Q6 e-tron , vyrábí závod Győr také pohony pro model Audi Q8 e-tron*. V maďarské továrně navíc v současnosti probíhá výstavba dodatečného výrobního úseku pro elektromotory pohánějící vozidla na základě platformy MEBeco (Modularer E-Antriebs-Baukasten) z koncernu Volkswagen.
Značka se čtyřmi kruhy instalovala tři nové montážní linky, které umožní výrobu elektromotorů pro vozidla na základě platformy PPE. Výrobní linka pro statory má 28, výroba převodovek 15 pracovních kroků. Jen montáž náprav vyžaduje 190 jednotlivých montážních kroků. Do výroby je zapojeno přibližně 700 zaměstnanců. Győr bude denně v třísměnném provozu sériově vyrábět až 2000 elektromotorů pro vozidla používající platformu PPE. Vyráběné elektromotory budou pohánět modely značek Audi a Porsche. V porovnání s dosavadní montáží elektromotorů byla znovu zvýšena přidaná hodnota výroby. „Spuštění výroby v Győru je významným milníkem na cestě k zahájení výroby modelu Audi Q6 e-tron,“ říká Gerd Walker, člen představenstva značky Audi odpovědný za výrobu.
„Z vlastní zkušenosti vím, s jakou vášní pracuje tým společnosti Audi Hungaria a jak důsledně urychluje další elektrifikaci největší motorárny na světě. Díky enormním odborným znalostem v oblasti pohonů a výrobě s neutrální bilancí emisí CO2 je výrobní závod Győr nepostradatelnou součástí globální výrobní sítě značky Audi,“ dodává Walker, který byl v letech 2012 až 2016 ředitelem společnosti Audi Hungaria odpovědným za výrobu vozidel.
Výrobní divize společnosti Audi využívá přechod na elektromobilitu k rozsáhlé transformaci globální výrobní sítě a má jasnou vizi výroby budoucnosti v podobě 360factory . Audi přitom zastává komplexní, udržitelný přístup a modernizuje, digitalizuje a transformuje své stávající výrobní závody. Győr s největší střešní fotovoltaickou elektrárnou v Evropě vyrábí od roku 2020 s neutrální bilancí emisí CO2 a je největším průmyslovým uživatelem geotermální energie v Maďarsku. Audi přepravuje elektromotory pro PPE z Győru do Ingolstadtu rovněž s neutrální bilancí emisí CO2, a to prostřednictvím přepravní a logistické společnosti DB Cargo.
Győr se ohlíží za 30 roky
Audi Hungaria se v době zahájení výroby elektromotorů pro vozidla na základě platformy PPE ohlíží za 30 roky. Tato společnost se vyvinula v největší závod na výrobu pohonů na světě a jako první výrobce v Maďarsku produkovala prémiové automobily. Győr budoucí výrobou modelu CUPRA Terramar zvětší synergie v rámci celosvětové výrobní sítě. Oddělení technického vývoje vyvíjí produkty pro značku Audi i celý koncern Volkswagen. Společnost Audi Hungaria kromě výroby zajišťuje také širokou paletu služeb pro ostatní koncernové značky a sází přitom na velké know-how svých zaměstnanců.
Audi Hungaria zvětšila v uplynulém roce svou nástrojárnu, aby mohla rozšířit exkluzivní sériovou výrobu karosářských dílů pro skupinu značek Progressive zahrnující Audi, Lamborghini a Bentley. V maďarském závodě vznikají komplexní karosářské díly, jakými jsou například přední kapoty a zadní víka, dveře, blatníky, střechy a rámy bočních stěn – převážně z hliníku.
Audi Hungaria vynaložila od svého založení na investice již dvanáct miliard eur. Její výrobní závod tak patří mezi největší investory do maďarského průmyslu. Audi Hungaria má v současnosti 12 000 zaměstnanců.
Zdroj: Audi, Jiří Rozkošný